- Lovatorres - ♥
Cinta VS Cita-Cita
28 September 2012 | 0Strawberry Blackforest (s)

Aaaaaa .
Assalamualaikum (:

Antara cinta dan cita-cita. Kedua-duanya saling berkaitan. Sudah pasti kedua-duanya juga yang kita inginkan. Mmg menjadi fitrah setiap insan ingin rasa untuk dicintai. Tak salah untuk bercinta, tapi jangan sampai cita-cita kita terabai. Cinta pasti datang bila masanya tiba, tapi cita-cita takkan datang bergolek tanpa usaha.

Cinta yang hadir saat kita sedang berusaha menggapai cita-cita itu adakalanya memberi 
1001 kebaikan, tapi terkadang ada juga yang membawa beribu keburukan atau penyesalan. Diri sendiri perlu bijak dalam menilai cinta dan cita. Jangan terus hanyut memburu cinta hingga lupa menggapai cita-cita. Usah terburu-buru juga mencari cinta, takut kelak diri kan merana.

Cinta terkadang ketawa, tapi terkadang juga membawa duka. Berhati-hati memberi cinta, usah sampai ada hati yang kecewa terluka. Andai berusaha ke arah menggapai cita-cita, usah turut kata cinta. Jika benar ingin bercinta, pastikan ianya memberi semangat buatmu, bukan sekadar cinta yang hanya suka-suka. Terkadang cita-cita itu menjadi penguat cinta, begitu juga sebaliknya.

Bercinta biar punya cita-cita, jangan bercinta sekadar suka-suka. Bersemangat dalam mengejar cita-cita, dan lebih elok menyimpan cinta itu ke arah yang halal nanti. Duhai hati, bersabarlah. Tak bercinta, tak bermakna kita tiada orang yang suka. Mungkin belum tiba waktunya lagi. Kejar cita-cita dahulu, baru kejar cinta.

Tapi bila kita berada di persimpangan yang mengundang dilema antara cinta dan cita-cita. Kita harus bijak memilih. Jika cita-cita yang menjadi pilihan, tak bermakna cinta diketepikan. Dan apabila cinta yang menjadi pilihan, tidak bermaksud juga cita-cita diabaikan. Seimbangkan kedua-duanya, biarlah cinta dan cita-cita itu seiring jalannya, jangan berat sebelah. :)

Saat ilmu yang dituntut,
usah biar cinta melutut,


apa aq cakapkan ini ? HAHA . 
semua dari kakicinta (:
hehe . ngada nak update jugak . maybe for the last .
lepas spm jumpa lagi (':

All the best untuk candidates PMR !
SPM juga ea~~
cuak ni, huhu . masa sekarang untuk study tapi udah petang dong :3
masa sekarang untuk aq update , krekk -.-'
#merapu pi lah :D

ok, maafkan saya jika ada salah . 
doakan kejayaan saya . ^_^
sayang korang :*
doakan kejayaan kita di dunia dan di akhirat kelak .
Ameen (':

p/s : nak jam baruuuuuuu , sapa yang baik hati nak hadiahkan? hehe 


Older Post | Newer Post
The Disclaimer


Hamba Allah ツ
Muslimah itu lembut hatinya, rapuh jiwanya. Andainya mereka tersilap langkah, mohon bimbingan, bukan celaan. :') Allah owns me .


chingu

Diary About Site

Let's Talk!



The Credits!

Template by : and
Basecode by : Nadya
Header by : SEVEN
Full Edited : SEVEN

Best View at GOOGLE CHROME!